Reflecţie de acţiune
1. Exista vreun grup de copii sau tip de elevi care ar putea crede ca ei „nu constituie o prioritate“ în şcoala dumneavoastra?
2. Care sunt paşii pe care îi puteti parcurge pentru a asigura pe aceşti elevi, că şcoala dumneavoastră ar considera educaţia lor la fel de importantă ca şi a celorlalţi?
EDUCAŢIA INCLUZIVĂ este o filosofie, un proces permanent de îmbunătăţire a instituţiei de educaţie, de explorare a resurselor umane, materiale, spirituale existente pentru a susţine participarea tuturor copiilor la educaţie în instituţiile din comunitate şi pentru ale asigura acces la servicii adecvate necesităţilor de dezvoltare, de învăţare, sociale etc.
Clarificări conceptuale
Abordarea incluzivă susţine ca şcolile au responsabilitatea de a-i ajuta pe elevi să depăşească barierele din calea învăţării şi că cei mai buni profesori sunt aceia care au abilităţile necesare pentru a-i ajuta pe elevi să reusească acest lucru.
Abordarea tradiţionala
• Prioritatea o constituie „elevii buni“.
• Dacă un elev se confruntă cu bariere în învăţare deoarece părinţii săi nu au urmat o şcoală şi îl încurajează să lipsească de la şcoală, nu poate face faţă curriculumului, este paralizat de emoţii sau înfruntă alte situaţii … este problema elevului.
• Şcolile sunt judecate după rezultatele obţinute de cei mai buni elevi (de exemplu, la olimpiade).
• Cei mai buni profesori sunt cei care au rezultate bune cu cei mai buni elevi.
Abordarea incluziva
• Toţi elevii sunt consideraţi la fel de importanţi.
• Colaborează cu părinţii si cu comunitatea pentru a îmbunătăţi frecvenţa şi a reduce abandonul.
• Creează un mediu afectiv pozitiv în care elevii au încredere în profesorii lor şi care se adaptează la nevoile elevilor.
• Şcolile sunt judecate după progresul înregistrat de toţi elevii.
• Cei mai buni profesori sunt cei care ii ajuta pe toţi elevii sa înregistreze progrese.
•
SCOPUL EDUCAŢIEI INCLUZIVE - ASIGURAREA ACCESULUI tuturor copiilor la o educatie de calitate
Beneficiari direcţi - toţi copiii, indiferent de starea materială a familiei, mediul de reşedinţă, apartenenţă etnică, limbă vorbită, sex, vârstă, de apartenenţa politică sau religioasă, starea de sănătate, de caracteristicile de învăţare, starea de sănătate, de antecedente penale, inclusiv:
copiii orfani, abandonaţi, lipsiţi de îngrijire părintească;
copiii din familiile defavorizate;
copiii, tinerii şi adulţii cu dizabilităţi;
copiii străzii;
copiii şi tinerii în conflict cu legea;
copiii şi tinerii traficaţi;
copiii şi tinerii supuşi violenţei;
copiii şi tinerii care consumă droguri, alcool, alte substanţe toxice;
copiii afectaţi de HIV/SIDA,
copiii cu maladii somatice cronice;
copiii şi tinerii supradotaţi;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu