Totalul afișărilor de pagină

duminică, 4 septembrie 2011

Strategii de promovare a educaţiei incluzive


Reflecţie de acţiune
1. Exista vreun grup de copii sau tip de elevi care ar putea crede ca ei „nu constituie o prioritate“ în şcoala dumneavoastra?
2. Care sunt paşii pe care îi puteti parcurge pentru a asigura pe aceşti elevi, că şcoala dumneavoastră  ar considera  educaţia lor la fel de importantă  ca şi a celorlalţi?
EDUCAŢIA INCLUZIVĂ  este o filosofie, un proces permanent de îmbunătăţire a instituţiei de educaţie, de explorare a resurselor umane, materiale, spirituale existente  pentru a susţine participarea tuturor copiilor  la educaţie în instituţiile din comunitate şi pentru  ale asigura acces la servicii adecvate necesităţilor de dezvoltare, de învăţare, sociale etc.
  Clarificări conceptuale
Abordarea incluzivă susţine ca şcolile au responsabilitatea de a-i ajuta pe elevi să depăşească barierele din calea învăţării şi că cei mai buni profesori sunt aceia care au abilităţile necesare pentru a-i ajuta pe elevi să reusească acest lucru.
Abordarea tradiţionala
         Prioritatea o constituie „elevii buni“.
         Dacă un elev se confruntă cu bariere în învăţare deoarece părinţii săi nu au urmat o şcoală şi îl încurajează să lipsească de la şcoală, nu poate face faţă  curriculumului, este paralizat de emoţii sau înfruntă alte situaţii … este problema elevului.
         Şcolile sunt judecate după rezultatele obţinute de cei mai buni elevi (de exemplu, la olimpiade).
         Cei mai buni profesori sunt cei care au rezultate bune cu cei mai buni elevi.
Abordarea incluziva
         Toţi elevii sunt consideraţi la fel de importanţi.
         Colaborează cu părinţii si cu comunitatea pentru a îmbunătăţi        frecvenţa şi a reduce abandonul.
         Creează un mediu afectiv pozitiv în care elevii au încredere în profesorii lor şi care se adaptează la nevoile elevilor.
         Şcolile sunt judecate după  progresul înregistrat de toţi elevii.
         Cei mai buni profesori sunt cei care ii ajuta pe toţi elevii sa înregistreze progrese.
          
SCOPUL EDUCAŢIEI INCLUZIVE  -   ASIGURAREA ACCESULUI  tuturor copiilor la o educatie de calitate

Beneficiari direcţi  -  toţi copiii, indiferent de starea materială a familiei, mediul de reşedinţă, apartenenţă etnică, limbă vorbită, sex, vârstă, de apartenenţa politică sau religioasă, starea de sănătate,  de caracteristicile de învăţare, starea de sănătate, de antecedente penale, inclusiv:
 
copiii orfani, abandonaţi, lipsiţi de îngrijire părintească;
copiii din familiile defavorizate;
copiii, tinerii şi adulţii cu dizabilităţi;
copiii străzii;         
copiii şi tinerii în conflict cu legea;
copiii şi tinerii traficaţi;
copiii şi tinerii supuşi violenţei;
copiii şi tinerii care consumă droguri, alcool, alte substanţe toxice;  
copiii afectaţi de HIV/SIDA,
copiii cu maladii somatice cronice;
 copiii şi tinerii supradotaţi;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu