Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 9 martie 2011

LISTĂ DE ACȚIUNI PRIVIND CREȘTEREA MOTIVAȚIEI ÎNVĂȚĂRII


  • Educarea și creșterea curiozității elevului, curiozitatea fiind un potențial motiv de învățare;
  • Dezvoltarea încrederii în sine prin oferirea unor posibilităţi de a obţine succes;
Pentru dezvoltarea încrederii în sine se propun următoarele sugestii:
  Creaţi elevilor aşteptări pozitive în ceea ce priveşte obţinerea succesului. Divizaţi scopurile complexe în secvenţe mai mic. Este mult mai greu să cari un sac cu cărţi dacă împarţi cărţile în teancuri a cîte 15.
Oferiţi elevilor posibilităţi de a obţine succese. Elevii câştigă o încredere mai mare în sine dacă li se acordă asistenţă suficientă pentru a realiza sarcina pe care nu o pot executa fără ajutorul cuiva.
  Acordaţi-le elevilor posibilitatea de a-şi controla într-o măsură anumită propria instruire. Ajutaţi-i să înţeleagă că învăţarea este o consecinţă directă a eforturilor depuse de ei.
·         Cunoaşterea atitudinii elevilor cu referire , în special, la conţinutul disciplinei şi modificarea spre bine  a acestor atitudini prin :
                    - oferind un mesaj persuasiv şi bine argumentat;
                    - modelînd şi / sau încurajînd comportamentele dezirabile şi pertinente;
                    -inducînd disonanţă între componentele cognitive, afective şi comportamentale ale atitudinilor.
  • Structurarea activităţilor astfel încât realizarea acestora să conducă la satisfacerea necesităţilor (nevoilor) de la nivelurile superioare ,pornind de la nevoi fiziologice, nevoia de siguranţă, nevoia de dragoste şi afiliere, nevoia de stimă şi apreciere, nevoia de auto – actualizare.
  • Recunoaşterea succeselor elevilor, atât în public, cât şi în particular, consolidează comportamente şi atitudini care  asigură obţinerea succesului. În continuare elevii vor tinde să procedeze în mod similar sau chiar mai elaborat, având scopul de a reuşi din nou.
·         Utilizarea emoţiilor pozitive pentru a creşte productivitatea şi motivaţia. O memorie bună şi de lungă durată este în relaţie directă cu starea emoţională trăită de subiect în momentul memorării, susţin psihologii. Astfel, elevii învaţă mai bine atunci când învăţarea este „acompaniată” de emoţiile plăcute.
  • Implicarea elevilor în activităţi. Unul din factorii majori ai motivaţiei este implicarea elevilor în propriul proces de instruire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu