Totalul afișărilor de pagină

duminică, 10 iunie 2018

Educație prin teatru...


Educație  prin teatru...
”Lumea intreagă e o scenă și toți oamenii – s actori” – William Shakespear
         Teatrul este un instrument de cunoaștere care ne ajută să descoperim esența, având o deosebită importanță practică, privită atât din punct de vedere pedagogic cât și psihologic.
         Avantajele educației prin teatru vizează trei aspecte :
-social-civic,
-individual,
-lingvistic.

         Pe dimensiunea social-civică teatrul oferă tehnici de învățare în grup dezvoltând astefel abilități sociale. Teatrul poate fi și o metodă de educație care poate interveni în formarea unui tânăr când învățământul nu este sufucient. Este o formă de activitate prin care elevii își dezvoltă cultura generală își manifestă creativitatea , își desăvârșesc educația.

         Din punct de vedere a formării particularităților individuale a copilului, teatrul ca metodă alternativă de educație are drept scop :
• Creșterea nivelului de focalizare a atenției,
• Extinderea volumului de memorare verbală și vizuală,
• Promtitudinea reacției,
• Capacitatea de concentrare,
• Creșterea abilității de a exprima propriile emoții de autocontrol al reacțiilor de furuie și impulsivitate ,
• Stimularea inițiativei și independenței în actiune.

         Pornind iarăși de la celebrul, William Shakespear care a spus ”Peștii se prind cu undița iar oamenii cu vorba” , scoatem în evidență importanța competentelor lingvistice necesarte oricărei persoane a secololui XXI, care presupune abilitatea de a exprima şi interpreta gânduri, sentimente şi fapte, prin transpunerea în scenă a personajului artistic, un instrument didactic ce capătă viață când este jucat de actorul care este copil. Prin acest personaj se stabilește ușor un raport de încredere. În fața lui copilul se simte liber, inhibițiile dispar, nu mai este stingher. Însușirea deprinderilor de compoprtare și adaptare la situații noi se produce mai ușor si mai rapid prin intermediul personajului.

         Prin conținutul fragmentelor, poveștelor, scenetelor pieselor de teatru , jocului, actul educațional are un aport substanțial în dezvoltarea personalității copilului. Teatrul este un instrument foarte potrivit în educația copilului care nu face o distincție clară între joc și învățare.
         Activitățile teatrale desfășurate in Gimnaziul Ion Luca Caragiale urmăresc transformarea elevului nu neapărat într-un actor ci într-o personalitate proactivă, aptă să comunice eficient , să lucreze în echipă, prin piesele poveștile puse în scenă, prin personajele interpretate .
         Montarea spectacolelor , care este obligatorie începând cu clasa întâi și finisând cu clasele absolvente, reprezintă un procedeu didactic eficient menit de a stimula încrederea și stima de sine a copiilor , de a combate timiditatea și frica , de a dezvolta creativitatea și imaginația.
         Piesele puse în scenă nu fac altceva decât să îmbogățească deplin cunoștințele generale ale elevilor.
         Lecțiile de actorie , arta vorbirii , mișcare scenică oferă elevilor noștri posibilitatea de a intra cu sinceritate în pielea unor personaje, de a le da viață acestora, devenind astfel convingători prin mesajul transmis publicului. Impicarea copiilor în piesele de teatru pornind de la regie, joc, scenariu le furnizează acestora mai multe cunoștințe despre lume, realizându-le astfel o extindere a experienței de viață.
         Părinții care doresc să -și stimuleze copilul și să-l ajute să se dezvolte armonios ar trebui să opteze la o instituție care promovează educația prin artă Gimnaziul ”Ion Luca Caragiale”, ca instituție de învățământ de stat, având la bază realizarea Curricula Nationale, vine să satisfacă această opțiune prin intermediul artei teatrale.
Elena Boldurescu, director, gimnaziul cu profil teatral “Ion Luca Caragiale”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu